Terenska nastava – šuma

AutorDarko Rakić

Terenska nastava – šuma

ImageTerenska nastava – šuma ,
29.10. (učenici 6.a./6.c. i
6.e razreda s učiteljicama hrvatskog jezika Martinom Večerin  i Dragicom Sekereš te učiteljicom prirode
Katarinom Dujić Tutić).

 

Napokon dočekavši sunčan dan i lijepo vrijeme, odlučili
smo se svi zajedno na jedan posjet šumi u blizini škole ( šuma Ribnjača).

 S učiteljicama
hrvatskog jezika smo šetali šumom, pisali pjesmice, sastavke te opisivali
drveće i biljke koje vidimo, a učiteljica iz prirode nas je „zaposlila"
podijelivši nas u 6 skupina od kojih je svaka dobila zadatke za rad:

1.    ŽIVOTNI UVJETI U ŠUMI

2.    NA PUTU OD ŠKOLE DO ŠUME

3.    PRIZEMNI SLOJ – biljke, gljive i
životinje

4.    SLOJ GRMLJA-biljke i životinje

5.    SLOJ DRVEĆA; uzimanje otisaka drveća

6.    PROMATRANJE BILJAKA I ŽIVOTINJA

Image 

Image

Image 

Pri dolasku
u šumu Ribnjaču podijelili smo se u
skupine, uzeli materijale koji nam trebaju za rad, te se uputili malo dublje u
šumu kako bi riješili zadane zadatke, te istražili i promatrali sve ono što smo
učili na satu prirode.

Prolazeći
kroz šumu zapinjali smo za razno bilje koje nas je ometalo dok smo hodali, pa
smo zaključili pošto ima dosta bilja i svijetla da ova šuma spada u svijetle šume. Prevladava drveće :
bukva i obični grab te hrast.

Bilje na
koje smo naišli su:

a) PRIZEMNI SLOJ: paprat, širokolisna veprina, puno mahovine,
broćika,gljive

b) SLOJ GRMLJA:
lijeska, divlja ruža, kupina, glog, bazga, bršljan

c)  SLOJ DRVEĆA: obični grab, bukva, hrast lužnjak,
pitomi kesten, klen

Našli smo i
plodove hrasta (žireve), bukve  (bukvice)
i plodove običnog graba(oraščiće)
koje smo ponijeli u školu za izložbu u razredu i izradu plakata.

Image

Image

Image

Image 

Promatrajući
 šumu, uživajući u šetnji šumom, radili
smo i neke zadatke koji su nam se osobito svidjeli:

  • napravili smo otisak kore hrasta i bukve glinamolom i pastelama
  • odredili smo visinu stabla jednog hrasta (jedan od učenika stajao je uz drvo,
    drugi se udaljio pedesetak koraka i pomoću štapa izmjerio koliko visina prvoga
    učenika stane u visinu drveta)
  • crtali smo listove raznoga drveća na list papira
  • uzeli smo i neke biljke, stavili ih u
    novinski papir od kojih ćemo napraviti herbarij
  • mjerili smo opseg drveta pomoću užeta

Image

Image

Image

No, nismo samo rješavali zadatke, već smo se malo i poigrali
u šumi, te opuštali slušajući prekrasan pjev ptica, šuštanje lišća, glasanje
životinja, šećući se kroz prekrasno jesenski obojano izdanje šume…

Uživali smo
u šetnji, promatranju i učenju na čistom zraku…..

 

                  Učenici
6.a/6.e i 6.c razreda

O autoru

Darko Rakić administrator

Učitelj informatike u Osnovnoj školi Popovača

Trebate se prijaviti kako bi mogli napisati komentar.

%d blogeri kao ovaj: