Čitamo mi u obitelji svi – Projekt HMŠK u trećim razredima osnovne škole

AutorDarko Rakić

Čitamo mi u obitelji svi – Projekt HMŠK u trećim razredima osnovne škole

 

Dodjela ruksaka u III.a razredu

Razvijena čitalačka vještina prvi je uvjet za školski uspjeh, a dobar školski uspjeh uvjet je za životni uspjeh.

Pod tim motom u trećim razredima OŠ u Hrvatskoj provodi se projekt Čitamo mi, u obitelji svi. Njime se roditeljima skreće pozornost na činjenicu koliko je vrijedno i nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor svojoj djeci u čitanju, umjesto da ih tjeraju na čitanje.
Brojna istraživanja pokazuju da djeca kojima roditelji od prvih godina života mnogo čitaju i pričaju kasnije lakše usvajaju tehniku čitanja te imaju bogatiji rječnik i razvijeniju maštu. Dijete uživa u kontaktu s osobom koja mu čita i s njom uspostavlja tople osjećajne veze. Estetska ugoda povezana je s osjećajem sigurnosti i topline, pa zato dijete kasnije čitanje povezuje s ugodnim osjećajima. Obitelj ima iznimnu ulogu pri razvijanju djetetovog odnosa prema čitanju.
I naša školska knjižnica provela je aktivnosti vezane uz taj projekt i on će se provesti u svih sedam trećih razreda matične i područnih škola tijekom drugoga polugodišta. Sredstva je za sada osigurala Škola, a očekujemo pomoć Županije i Općine.

Kako se provodi projekt?

Knjižnična naprtnjača s 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja putovat će od obitelji do obitelji. Neke su knjige namijenjene roditeljima, neke djeci, a neke za zajedničko čitanje. Svakoga petka tijekom drugoga polugodišta jedno će dijete dobiti knjižničnu naprtnjaču s knjigama, ponijet će je kući, a iduće srijede vratiti u školu i tako redom.
Čitanje može trajati oko 30 ili više minuta, a može biti zajedničko (jedan čita na glas, a ostali ga slušaju), ili skupno (svi čitaju istodobno različite knjige u tišini), bilo u isto vrijeme svi ili svatko kad mu odgovara ili na bilo koji drugi način – važno je da svi članovi obitelji tih dana čitaju i porazgovaraju o pročitanomu. Nakon pročitanih odlomaka komentiraju ih, pokušavajući skrenuti pozornost na zanimljive i vrijedne dijelove.
Svoje dojmove i zanimljivosti zapisuju u priloženu bilježnicu. U srijedu, kad dijete donese knjižnu naprtnjaču u školu, ispričat će najljepše doživljaje tijekom proteklih dana kad su svi u obitelji čitali knjige iz naprtnjače. Na taj način potaknut će i ostale učenike na čitanje, odnosno na izgradnju pozitivnog odnosa prema čitanju.
Ovim projektom motiviramo učenike za čitanjem, no svrha nije dobiti pobjednika, već pobjednicima proglasiti sve one koji su čitali i tijekom čitanja osjetili estetski doživljaj – stvorili unutarnje duhovno i emotivno zadovoljstvo kao vrhunsku vlastitu nagradu za čitanje.

Karla Babić, 8.d

O autoru

Darko Rakić administrator

Učitelj informatike u Osnovnoj školi Popovača

%d blogeri kao ovaj: