Čitamo i mi u obitelji svi

AutorZvijezdana Žigolić Južvak

Čitamo i mi u obitelji svi

Čitamo i mi u obitelji svi

OLYMPUS DIGITAL CAMERARoditeljski sastanak povodom akcije „Čitamo i mi u obitelji svi“ održao se u utorak 23.rujna 2014.god. u školskoj knjižnici. Nazočni su bili roditelji učenika drugog razreda, knjižničarka Marija Bilić i učitelj Mladen Bago. Knjižničarka je pozdravila roditelje i upozorila da je zapaženo da u trećem i četvrtom razredu zanimanje za čitanje naglo opada i dijete, kojemu se to dogodi, prestaje s čitanjem i obogaćivanjem rječnika, a to se odražava u višim razredima kad nastaju poteškoće u učenju. Projekt „Čitamo mi u obitelji svi“ potiče čitanje i sprječava da interes za čitanjem ne nestane. Taj projekt nastao je i zato što smo u današnje vrijeme posve okruženi tehnikom, a živa riječ je nestala i djeca ne znaju razgovarati, ne usude se progovoriti i izraziti. Cilj je projekta da se obitelj okupi kao nekad kad su se čitale i pričale priče i da se u obitelji pripovijeda. Obitelj ima iznimnu ulogu pri razvijanju djetetovog odnosa prema čitanju i stručnjaci upozoravaju da roditelji ne bi trebali prestati s glasnim čitanjem djetetu ni nakon polaska u školu. Djeca iz obitelji u kojima se mnogo govori, strpljivo sluša najmlađe, čita i pripovijeda bajke te nadzire i usmjerava gledanje televizije, sačuvaju mnogo više početne znatiželje i razvijaju učinkovitu čitateljsku sposobnost. Za razliku od njih, djeca koju su roditelji gurali pred televizore samo da bi imali mir, često imaju poteškoće s čitanjem i usvajanjem drugih jezičnih sposobnosti.

U ovom projektu svakog će petka jedan učenik, po redoslijedu iz imenika, dobiti knjižnični ruksak s osam knjiga (knjige za djecu, za odrasle i za zajedničko čitanje djece i odraslih). Taj ruksak dijete odnosi kući, drži u obitelji pet dana i u srijedu vraća u školu. Tijekom tih 5 dana svi bi u obitelji trebali odvojiti dnevno po 15 minuta za čitanje knjiga iz ruksaka. Knjige se ne moraju čitati od korica do korica, već samo ono što nas zanima, a potrebno je i porazgovarati o pročitanome. U priloženu je bilježnicu zatim potrebno zapisati dojmove, priložiti crteže ili fotografije. U školi će, kad donesu naprtnjaču, učenici ispričati što im je bilo najdraže i najzanimljivije tijekom tih 5 dana. Na taj način potaknut će i ostale učenike na čitanje, odnosno izgradnju pozitivnog odnosa prema čitanju.

Ovim se projektom motiviraju učenici za čitanje i stvara duhovno i emotivno zadovoljstvo zbog zajedništva cijele obitelji.

O autoru

Zvijezdana Žigolić Južvak editor

%d blogeri kao ovaj: