Dan sigurnijeg interneta 2015. u Osnovnoj školi Popovača

AutorDarko Rakić

Dan sigurnijeg interneta 2015. u Osnovnoj školi Popovača

logoOSPopovaca1Naša škola se već dugi niz godina uključuje u projekt  „Sigurniji internet za djecu i mlade“ kojeg ogranizira udruga “Suradnici u učenju” okupljena oko portala ucitelji.hr i digitalnog časopisa Pogled kroz prozor. Ove godine su učitelji i učenici tijekom tjedna u kojem obilježavamo Dan sigurnijeg interneta (10. Veljače 2015.), odradili niz različitih aktivnosti  na nastavi satova razrednoga odjela i informatike. S ponosom možemo reći da nam nikada nije bilo lakše obilježiti taj dan!

Razlog tome je mnoštvo digitalnih materijala (udžbenici za učenike, priručnici za roditelje, priručnici za učitelje te razni multimedijski sadržaji: interaktivne igre, animirane priče, videozapisi, radni listovi, predlošci za rad i pripreme za nastavu) koje su, između ostalih, pripremili i učitelji naše škole. Naime, spomenuti materijali su zapravo teme za učenike od 1. do 8. razreda osnovne škole koje čine školski kurikulum “Sigurnost djece na internetu”, a nastale su tijekom EU projekta na kojem je radilo pet škola – OŠ Veliki Bukovec, OŠ “Mato Lovrak”, Nova Gradiška, OŠ “Mladost”, Osijek, OŠ Gripe, Split te naša, OŠ Popovača.

Naši učitelji razredne i predmetne nastave su inspiraciju za obilježavanje Dana sigurnijeg interneta tražili na stranicama spomenutog projekta Pet za net. Svatko je individualno odabrao temu za svoj nastavni sat te su tako nastali brojni crteži, plakati, sastavci u Wordu, prezentacije, video uratci, kvizovi znanja i slično.

Učenici nižih razreda PŠ Potok obradili su nastavnu jedinicu Log – out, društvo je ne igralištu iz područja Sigurnost. Najprije su se prisjetili prošlogodišnjeg obilježavanja Dana sigurnijeg interneta; pogledali su plakat kojeg su tada izrađivali, te porazgovarali jesu li se držali pravila o sigurnijem korištenju interneta. Uslijedilo je rješavanje listića Što ti je draže?, na kojem su zaokruživali pojmove koji su im draži.

 

Osim toga, gledali su i analizirali crtane filmove Log- out, društvo je na igralištu i Kako Lena, Vid i Dara sjede za računalom, nakon čega su crtali predmete koji simboliziraju njihovu slobodnu aktivnost ili hobi te izradili plakat. Na kraju sata su izašli na školsko dvorište i igrali igru Crna kraljica 1, 2, 3, a kao obiteljsku aktivnost za kod kuće, dobili su anketu gdje su intervjuirali roditelje.

 

Učenici petih razreda obradili su lekciju Riječi mogu povrijediti iz područja  Komunikacija, gdje su razgovarali o neželjenim porukama s kojima se mogu susresti pri online komunikaciji, gledali i analizirali video Internet nas povezuje, raspravljali o načinima i posljedicama nekorektne online komunikacije, kao i načinima kako se nositi s elektroničkim nasiljem (cyberbullyingom), a potom su na pametnoj ploči rješavali online kviz.

Učenici šestih obradili su nastavnu jedinicu Dobre i loše strane digitalnog doba iz područja Komunikacija, gdje su navodili u koju svrhu koriste digitalne medije i među njima razlikovali dobre i loše primjere, gledali i analizirali video Društvene mreže o dobrim i lošim stranama digitalnoga doba, rješavali online listić o opasnostima digitalnoga doba te promišljali o vlastitoj upotrebi digitalnih medija.

Učenici sedmih razreda obradili su nastavne jedinice Budi svoj i Gluhi telefon iz područja Komunikacija. U prvoj su razgovarali o osobnim vrijednostima i ponašanju u online i offline komunikaciji, istraživali utjecaj vršnjaka na izgrađivanje vlastitog sustava vrijednosti, čitali i analizirali priče o ponašanju, kao i savjete o tome kako biti svoj online. U drugoj su ispunjavali online listić u kojem su određivali najprikladnije komunikacijske servise, razgovarali o obilježljima komunikacije licem u lice i digitalne komunikacije te raspravljali o važnosti poštivanja pravila pisane komunikacije pri upotrebi digitalnih medija.

???????????????????????????????

???????????????????????????????

 

Učenici osmih razreda obradili su nastavnu jedinicu Lena je mislila da zna iz područja Rješavanje problema, gdje su razgovarali o opasnostima od upuštanja u komunikaciju s nepoznatom osobom na internetu, ispunjavali upitnik o istoj temi, gledali i analizirali video Lena je mislila da zna, uvidjeli rizik odlaska na sastanak s nepoznatom osobom, iznosili vlastita mišljenja, analizirali i preispitivali rezultate upitnika te utvrđivali strategije pomoći.

Na nastavi satova informatike učenici su gledali odgovarajuće video sadržaje s portala petzanet.hr, nakon čega su bili uključeni u različite aktivnosti: 5. razredi su pisali sastavke u Wordu na temu Sigurnost, 6. razredi su snimali pravila za sigurniji internet i montirali ih, stvarajući tako video uratke, 7. razredi su igrali online igre s petzanet.hr, a 8. razredi su napravili  prezentaciju koja završava kvizom na temu Sigurnost na internetu (kupovina na internetu, autorska prava i dijeljenje objava na društvenim mrežama).

 

Videozapisi

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=l6F6y2BzMy8″]

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=XlC8K1PB3As”]

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=DX1rIbSsN_c”]

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=h2hjQNkSrxY”]

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=Hfhjq0lWpwk”]

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=Zth2ek-2E2g”]

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=w_XFaonR6TE”]

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=hZlmeDedQ7w”]

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=IYw6GCPUjo8″]

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=rCqLm6G1jVQ”]

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=rEUYmvyVpjs”]

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=kT92Zg3U-J4″]

 

Prezentacije

 

Maja Loina

O autoru

Darko Rakić administrator

Učitelj informatike u Osnovnoj školi Popovača

%d blogeri kao ovaj: